June 24, 2007

Fête de la Musique

The” Fête de la Musique” celebrated June 21, last Thursday (it did not rain), was again a great popular success in Paris. It started in the afternoon and went on the whole night. All kinds of music were represented. Thousand of “concerts” were given, by some of the most well-known artists and also by a lot of amateur musicians and singers – all free of charge.

Together with some friends we spent some ten hours in the streets. Not easy to show in pictures, but here are a few examples from small concerts around where I live, some bigger events around Trocadéro, the enormous crowd around la Bastille at midnight…

The metro worked all night, and you can see an example from a metro corridor; I have never seen the metro so full of people, all in good mood.

As this “Fête de la Musique” seems to spread around the world, you can perhaps comment on what possibly and hopefully happened at your place?

14 comments:

Anonymous said...

mince! manque plus que la musique

Anonymous said...

Peter! je réponds dans le corps de tes messages!

krystyna said...

Hi Peter!
You always choose the right words when you'e posting and commenting. You are great writer
and I love to read and watch(wonderful photos)your work.
I always find something interesting and beautiful here.
Take care!

Anonymous said...

Great idea - I love these city theme events that get everyone out of their houses and mixing together. I'm wondering what the music sounded like in the main photo though - loud, I expect!

SusuPetal said...

Looks wonderful! It's a pity music isn't heard!

In Finland we haven't yet got this kind of event. In August there is the night of Arts, which reminds Fete de la musique a little maybe. There is music, plays etc. on the streets, in the concert halls and pubs and restaurants, the book shops are open all night long (some museums, too) and writers are being interviewed in the shops. All kinds of acitivities take place in the streets, cirkus, dance, painting and the restaurants bring out their tables and people can dine out in the parks.

Anonymous said...

Vos photos donnent envie de continuer la fête et de faire un pied de nez à madame la pluie.

Peter said...

lasiate:
J'ai du la rater, ta réponse. Je vais chercher.

______

Well, I did not make any sound recordings. Yes, some of the music was loud, maybe more appropriate to street music, but there were also some very soft music at some calmer places. The very last photo is from Place des Vosges, with two extraordinary Farinelli imitators.

Nathalie H.D. said...

Des français ont essayé d'importer la fête de la musique pour la première fois l'année dernière sous le nom de Musicfest. Malheureusement le 21 juin ici c'est la nuit la plus longue de l'année, froide, souvent pluvieuse et franchement personne n'a envie de traîner le soir dans les rues.

Je ne vois pas comment ça pourrait décoller vraiment ici.

Il faudrait une autre date pour l'hémisphère sud. Pas le 21 déc, solstice d'été, trop proche de Noel. Le 1er décembre peut-être, date officielle du début de l'été en Australie ?

Cergie said...

En France nous ne sommes pas franchement des musiciens
Lorsque je suis en Allemagne, je me régale toujours de voir et écouter les petits ensembles d'un excellents niveau qui se produisent un peu partout. Je me régale surtout en regardant les personnes qui s'arrêtent, qui se recueillent.
La musique, c'est l'allemagne, c'est ce que dit l'officier allemand d'ailleurs dans le livre "le silence de la mer" de Vercors. (Dont, quoique je l'aie cherchée, je n'ai pas trouvé la tombe au cimetière Montparnasse).

Tu as passé une bonne fête de la musique apparemment...

lyliane six said...

Cette idée de fête a bien prise en France, en relégant au second plan les feux de la saint Jean (seulement quelques uns dans certains villages),et aussi fête nationale du Québec, c'est bien de fêter le début de l'été et la fin des longs jours.
En Suède on célèbre la Midsommar (soltice d'été) avec des chants, des danses et des plats traditionnels.
N'est ce pas Peter?

Olivier said...

je vois que tu t'es bien amuse à la fete de la musique. les photos donnent bien l'ambiance de cette fete. une de mes fetes preferees.

Anonymous said...

A fine way to celebrate a longest day ! You made about it again a fine post.
And thank you for your visits my blog!

Zhang Chunhong said...

Comment tu as pu supporter dix heures dans la rue? Je t'admire vraiment bp!J'adore la fête de la musique, si j'arrive à voir qch. Mais cette année, il y avait tant de monde autour de moi et je suis relativement petite, je n'ai même pas pu identier la place où se trouvent les musiciens. C'est quand même un grand dommage!

Anonymous said...

Webcam Erotikchat

Nackte Amateure

Cam2Cam Sex