June 21, 2007

Music and friends...


I already made a “real” post for today; this is a second one, just to announce that I will now “disconnect” for two or three days. I have visitors and as from now on today I will also be out in the streets.
The “Fête de la Musique” takes place today and tonight. It began in France in 1982, has obviously spread to a number of other countries and has become some kind of "World Music Day".
There are a number of free concerts by professional and amateur musicians and singers all over the city and there is no sound restriction, even nighttime. If the weather remains reasonably fair (doubtful), it will again be something nice. Next post probably only in two or three days.

16 comments:

SusuPetal said...

Have nice time with your friends, Peter!
Och trevlig midsommar!

Ash said...

Yes, today ( June21) is supposed to be World Music Day.

Have a great time Peter. And be back soon!

hogrelius said...

Önskar dig en fin midsommer där nere!

Mona said...

have a great time peter!

EMNM said...

Have a nice weekend Peter!

di.di said...

it's gonna be a long weekend!!

lyliane six said...

Une seule averse pour cette fête de la musique à laquelle j'ai participée avec ma chorale.Bon week end a bientôt.

Olivier said...

j'espere que tu t'es bien amuse à la fete de la musique. A Evry une superbe ambiance, un melange musical tres interressant (et juste deux gouttes d'eau). La semaine prochaine je fais un special fete de la musique. passe un bon weekend

hpy said...

Et bizarrement je n'ai pas endendu de musique à Fécamp. D'habitude tout bruit monte vers nous, mais hier soir, silence absolu.
J'espère que le temps vous sera favorable. Ici ciel presque bleu ce matin, mais pas mal de nuages sur la mer.

Anonymous said...

et les photos alors!

Anonymous said...

I hope you have a good time with all your friends.

I am back from my self-imposed vacation.

Abraham Lincoln
Brookville Daily Photo

abcd said...

Have a good time Peter, we look forward to your new post. :)

Kunterbunt said...

I wish you a lot of fun.

Shionge said...

How nice to have visitors...have fun :D

alice said...

Je n'avais jamais vécu la fête de la musique en étant obligée de rester au centre-ville, passée une certaine heure, j'ai trouvé cela...bruyant. Les basses résonnant jusqu'aux os toutes fenêtres fermées, ça va 5 minutes!
Profite bien de tes invités, Peter et à bientôt!

sonia a. mascaro said...

Have a great time with your friends, Peter, in this wonderful city!